Het blijft proberen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu Het blijft proberen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu

Het blijft proberen

Door: ariebombarie

Blijf op de hoogte en volg Arie-Jantine

18 December 2015 | Thailand, Ayutthaya

Na nu 3 maal een uitvoerig verslag te hebben geschreven, dat als sneeuww voor de zon verdwijnt als ik opslaan intik, is dit weer een poging. Ik houd het kort. Nu zijn we al weer een week in Thailand en als een vis in de rivier. Na Bangkok zijn we naar Sukhothai gegaan. Heerlijk daar, oude hoofdstad van Thailand met veel cultuur. Jantine had bedacht dit op de fiets te doen. Dat werd dus 40 KM met een temperatuurtje van 34 graden. Hels dus(hoe raak ik van mijn man af) volgende dag lange wandeling om de bibs te ontzien. Leuk door de kampung waar je toch het meest leert kennen van dit land. ,smiddags rustig aan, lezen en aan het eind een heerlijke koude Chang, bier dus. Een eerste vereiste in een tropisch klimaat. Woensdag met de bus naar Ayuttaya wat prima verliep tot we op de snelweg bij Ayuttaya aan de kant van de weg werden gezet. Dar stonden we met onze barang. Gelukkig kwam er snel een Pickup truckje die ons voor 60 BHT wel naar ons onderkomen wilde brengen. Dat viel ff tegen hij wist de weg niet en kon niet lezen, maar daar kwamen we pas 2 uur later achter. Nu zitten we in Thaihouse Riverfront, je snapt het al aan de rivier met voorbijvarende boten met feesvierende Thaien, gek op Karaoke. Nooit geweten dat een volk collectief zo vals kan zingen. Vanavond is het feest in de hele stad, 500 jaar UNESCO of zo iets. Wij gaan nu fietsen. Slapen jullie nog maar even verder. Zondag Bangkok en dan naar het paradijs Koh Chang

• 18 December 2015 - 04:19

Tycho Lossie:

Ha avonturiers, wat een verhalen alweer! Kort, krachtig, maar vooral heel leuk om te lezen. Keep it up! Veel fietsplezier nog en natuurlijk nog mee feesten met de UNESCO viering o.i.d. Ik kom net van m'n werk in de Kuip, ook een knotsgekke avond! Snel naar bed, welterusten en veel liefs! X neef

• 18 December 2015 - 09:18

Halleh:

"kom op, we gaan fietsen, vooral niet zeuren", Ik zie voor me! Natuurlijk Jantine zegt dat!
    Schatje vergeet dit niet: fietsen is iets hollands. In azië Fietsen alleen armen mensen, niet rijke Nederlandse toeristen!
    Wat fijn jullie verslag te lezen, vooral dat het goed met jullie gaat, en ik kan haar weer plagen met mijn ongenuanceerde uitspraken.
    Veel plezier, rust, liefde!
    Dikke knuffel
    Halleh

• 18 December 2015 - 09:37

Evelien:

Lieve allebei,

Heerlijk om te lezen! Enne...gewoon blijven fietsen hè, dat is goed voor je!
    Hier begint bijna de kerstvakantie, maar gezien de temperaturen zou het eigenlijk voorjaarsvakantie moeten zijn. Alles prima hier!

Hele dikke kus voor jullie uit Rotterdam

• 18 December 2015 - 10:06

Fred & Liane:

Zo toch gelukt om te posten. Verdiepen jullie je nog even in Blogger.com ziet er toch strakker uit.

• 18 December 2015 - 10:10

Robert:

Hahahaha "hoe raak ik van mijn man af"..... Geweldig!!!
    Doen jullie rustig aan mensen?? Alle tijd van de wereld....
    En deed de TomTom van Arie weer eens niet?
    Hier een boterzachte winter 16 graden...bizar....
    Fijne kerst alvast....

De Mezey's

• 18 December 2015 - 10:22

Hanny:

Heerlijk om jullie avonturen weer te lezen, geniet er samen lekker van.
    Een dikke kus en veel groetjes van Hanny & Wim

• 18 December 2015 - 11:13

Micha:

Ja, das ist ein Leben - wunderbar! Hier könnte man auch wieder mit dem Cabrio fahren, wenn nicht der Container mit dem Bauschutt von de burman vor der Garage steht...es geht voran! Montag noch zwei Kanthölzer als Unterstützung in die Wand bauen und dann machen wir Pause bis zum nächsten Jahr. Gesundheit und noch viele schöne Wochen in Asia wünscht Rudi Schulte uit Essen, immer im Betrieb.

• 18 December 2015 - 12:27

Yvonne Nonnekes:

Lieve allebei,
    Wat leuk om jullie verslag weer te lezen. Ik zelf doe alles op de fiets, maar met die temperatuur lijkt het mij geen pretje!! Hier is het nog steeds geen winter, warmte records zijn al weer gebroken. Veel plezier voor de rest van de tijd. Geniet ze !!!! Liefs Yvonne

• 18 December 2015 - 14:55

Annemarie:

Nou, wat goed dat je 't nog 's geprobeerd hebt met een stukkie -ditmaal komt het luid en duidelijk over. Fietsen doe je daar hopelijk in schonere lucht dan in de Haagse en Rotterdamse binnenstad, dus geniet er maar extra van :-)) Kus van zus!

• 18 December 2015 - 15:44

Ineke:

hier in afwachting van kids uit diepenveen voor kinderdisco in zwembad wassenaar; morgen ook met kids uit purmerend naar golden duck; tante blijft boos en afhoudend. Zo zijn jullie ook weer bij.
    kus van ineke en is.

• 18 December 2015 - 21:33

Vera:

Wat een geweldig verhaal. Je ziet het voor je. Geniet maar lekker en lekker blijven schrijven zodat wij kunnen meegenieten xxx

• 19 December 2015 - 12:43

Millicent:

hum , mijn zwager heeft dat fietsen ooit geprobeerd met mijn moeder. Niet gelukt. Dus geen vrees Arie, en gewoon door fietsen. Volgens mij beter dan met een motor????
    x Millicent

Arie-Jantine

Wij reizen graag en liefst zoveel mogelijk. Met de rugzak of de camper. Dat doen we al heel lang en vinden dat de fijnste manier van reizen. Het brengt je in contact met mensen van het land en je maakt een hoop meer mee. Sinds deze reis is mijn partner ook gestopt met werken en hebben we lekker veel tijd. In de afgelopen jaren hebben we, buiten Europa, door Azie, Australie en Nieuw Zeeland en midden-Amerika gereisd. Onze volgende reis gaat vanaf begin december naar Thailand, Indonesie en mogelijk Cambodja. Met de camper reizen we graag naar Marokko, Griekenland en Turkije. Kortom we genieten met volle teugen en er zijn nog een aantal landen die op ons wensenlijstje staan. Bijvoorbeeld Suriname en Chili Peru. Dus, als we tijd van leven hebben dan is er nog een hoop te zien en te genieten.

Actief sinds 03 Nov. 2015