Ban krut, terug van weggeweest - Reisverslag uit Ban Suan Luang, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu Ban krut, terug van weggeweest - Reisverslag uit Ban Suan Luang, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu

Ban krut, terug van weggeweest

Door: de pensionadoos

Blijf op de hoogte en volg Arie-Jantine

15 Februari 2016 | Thailand, Ban Suan Luang

Hier komt waarschijnlijk het laatste reisverslag van deze reis. Over10 dagen vliegen we weer op huis aan. Met een dubbel gevoel. Enerzijds leuk om iedereen weer te zien en te spreken, anderzijds die regen kou en wind. Maar niet zeuren. Het was en is nog steeds fantastisch. We waren gebleven bij onze ucrainers. Volgens deze manager konden we tijdens de ceremonies prima wegkomen van het eiland. Alles werkte gewoon. Dus wij 's morgens naar de ferry. Nou die ging dus helemaal niet. Ceremonie mister, to mollow!!!. Daar sta je dan. Ik wil meteen terug om de Ucrainer de strot dicht te knijpen , ae moeten om het vliegtuig te halen vandaag naar Bali. In deze situatie is mijn schat iets doortastender. Ze vond dat ik bij de rugzakken moest blijven, dan ging zij met de Ucrainer praten. Na verloop van tijd kwam de oplossing. De moslims werkten wel en tegen eenforse betaling zou er een priveboot geregeld worden. Intussen had Meh in de haven ontdekt dat er een public boat ging. Alles werd afgeblazenen kwam dus toch nog goed. ,s middags in Sanur. Ontvangst in hotel als in een warm bad. Lieve behulpzame mensen, vlak bij het strand. Lekker biertje gedronken en gelachen met de mensen. Aan een kraam gegeten, lekkere soto ayam, en dan naar bed. Volgende morgen om 05,45 opstaan. We moeten naar het vliegveld van Denpasar. We krijgen een breakfastbox mee. De taxichauffeur brengt ons snel, maar we krijgen het over dit mooie land en onze gemeenschappelijke geschiedenis. Over het indonesië van Suharto en de staatsgreep van 65. De Orde Baru en de moord op zo,n anderhalf miljoen al dan niet vermeende communisten. Hij vertelt bijna huilend dat zijn vader toen is vermoord. Dan wordt het toch wel even slikken.bij het vliegveld hebben we elkaar omhelsd. Dan is het tijd om in te checken. Dat gaat snel nog wat rondhangen, dan verlaten we dit wonderschone land, de gordel van Smaragd. De heimwee slaat al weer toe. Dan nog een dagje Bangkok. Afscheid van Helen en Meh en dan door naar onze eindbestemming BAN KRUT. Op het stationnetje, na een treinreis van 5 uur wacht Bingo op ons, de baas van het resort. Een brede glimlach en omhelzing, heerlijk. Op het resort treffen we oude vrienden en het is er weer heerlijk. Nog een dag of wat en dan zijn we weer thuis, dus nu nog maar ff genieten. We hopen dat jullie een beetje mee hebben kunnen reizen en soms wat hebben gegniffeld om onze avonturen. We zien of spreken elkaar in het koude Holland.

• 15 Februari 2016 - 09:53

Robert:

Het is weer zo'n heerlijk hectis verhaal.......Ik Arie voor mij op het moment dat hij hoort dat de boot niet gaat.......hahaha haha gvd, gvd,.......
    Veilige reis en tot volgende week....

• 15 Februari 2016 - 10:06

Fred & Liane:

Gelukkig zitten wij op dit moment niet in dat koude Holland maar lekker op de Canaries, genieten van de zon, wandelingen, boten die op tijd gaan :)

Helaas wel mensen uit de voormalige USSR en ja die vallen hier nogal op helaas en niet op een positieve manier.

Maar goed onze reis houdt over een week ook op en dan zien we elkaar gelukkig ook weer in Holland. Nu maar hopen dat de lente gauw komt. Kunnen we daar ook genieten.

• 15 Februari 2016 - 22:29

Micha:

Ja, das ist doch immer schön, eure Reiseberichte zu lesen. Hier ist es so recht kalt geworden und der Kamin verbreitet wohlige Wärme. Mit dem Nachbarhaus geht es langsam voran, die neuen Fenster sind nun drin. Liebe Grüße und eine gute Restreise wünschen alle aus dem Schnutenhaus.

• 17 Februari 2016 - 11:52

Yvonne Nonnekes:

Hallo Jantine en Arie, Ik vind het heel fijn dat jullie je avonturen met mij gedeeld hebben. Het was een feestje om te lezen. Ik hoop dat jullie nog een goede tijd daar hebben en gezond weer thuis komen. Tot horens. Liefs Yvonne

• 19 Februari 2016 - 12:52

Piet Los:

Gelukkig voor de thuisblijvers zit de vakantiereis er zowat op. Misschien jammer voor jullie maar 't is weer mooi geweest, toch?
    Bedankt voor alle verhalen; en ga er maar een boek over schrijven zou ik zeggen.
    Zul je voorzichtig zijn onderweg naar Nederland en liefst niet naar beneden vallen?
    Dus tot slot voor jullie een welgemeend WEL THUIS.
    Groeten, Piet

Arie-Jantine

Wij reizen graag en liefst zoveel mogelijk. Met de rugzak of de camper. Dat doen we al heel lang en vinden dat de fijnste manier van reizen. Het brengt je in contact met mensen van het land en je maakt een hoop meer mee. Sinds deze reis is mijn partner ook gestopt met werken en hebben we lekker veel tijd. In de afgelopen jaren hebben we, buiten Europa, door Azie, Australie en Nieuw Zeeland en midden-Amerika gereisd. Onze volgende reis gaat vanaf begin december naar Thailand, Indonesie en mogelijk Cambodja. Met de camper reizen we graag naar Marokko, Griekenland en Turkije. Kortom we genieten met volle teugen en er zijn nog een aantal landen die op ons wensenlijstje staan. Bijvoorbeeld Suriname en Chili Peru. Dus, als we tijd van leven hebben dan is er nog een hoop te zien en te genieten.

Actief sinds 03 Nov. 2015