Onze winterreis 2015/2016 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu Onze winterreis 2015/2016 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu

Onze winterreis 2015/2016

Door: ariebombarie

Blijf op de hoogte en volg Arie-Jantine

02 Januari 2016 | Thailand, Ayutthaya

Zo, hier weer een verslagje uit "De OOST" De feestdagen zitten er op en wij zij n gisteren teruggekeerd van Koh Chang. Dat is het Kleine Koh Chang, tegenover Ranong aan de westkant van Thailand. Het was weer heerlijk, geen verkeer, heerlijk bos en strand. In de bomen, als je geluk hebt, de Hornbill oftewel neushoornvogel. Prachtig. Het wasmet onze vrienden weer een feest om gezamelijk daar de feestdagen door te brengen en de verjaardag van Vera te vieren. Veel gelachen en gelopen (elke dag zo,n 10km) in de warmte. Dan komt het luie zweet er wel uit. We zijn op enig moment vertrokken uit Ayutaya, met de trein naar Bangkok. Twee en half uur voor 15 Bath (30 cent) kijk daar wordt je blij van. Toen met de nachtbus naar Ranong(VIP) kan je lekker slapen. Om 12 uur ,snachts eruit, warme maaltijd. For free mister. Nee solly, niet zo,n trek. Verder slapen en ,s morgens om halfzes in Ranong. Naar de boot met de TukTuk. Boot om halftien en dan, halftwaalf op longbeach. Je moet van de boot door het water het strand op. Iedereen gooit dus zijn slippers,sandalen, van de boot op het strand. Zo ook Frank, maar die gooide niet vooruit maar achteruit, je kent die types nog vanuit het leger met handgranaat werpen. Dus Frank keek verbaasd waar zijn sandalen waren gebleven, nou dat wisten ze in de boot wel. Daar voelden een paar mensen aan hun pijnlijk getroffen hoofd. Gisteren zijn we in een stevige wind teruggevaren, heeeel veel buiswater over en in de boot. De gebruinde types werden witter en witter, beetje misselijk. Maar alles kwam goed. Zo stonden we weer nat maar voldaan in Ranong. Even de rugzakken op het dak van de TukTuk en rijden maar. Frank zou ze wel ff aanpakken, verliest z,n evenwicht en valt achterover op zijn rug op straat. Nou, dat vinden die t
Thaien wel grappig. Gelukkig kwam toch nog alles goed, s,avonds met eten dachten een paar aardige Thaise mensen dat hij Paul Newman was, maakt e dag weer goed. Even later hebben wij afscheid genomen van Frank en Vera. Die gingen met de bus naar Bangkok en vandaag weer naar huis. Wij gaan morgen naar het zuiden om daar de boel te verkennen. Jullie horen nog van ons. Nogmaals veel liefs en een goed 2016! Arie en Jantine

• 02 Januari 2016 - 09:41

Evelien:

Heerlijk verhaal weer om te lezen! Heel veel plezier in het Zuiden en doe voorzichtig.
    Hier afwisselend lente en herfst, de winter moet nog steeds beginnen.
    Dikke kus uit Rotterdam, met prachtig uitzicht op de Maas!

• 02 Januari 2016 - 11:19

Fred & Liane:

Las hier al dat waarbenjij.nu een storing had waardoor je niet meer kon opslaan. Dat is dus verholpen.

Hier nog geen winter, hoewel in het OOST van ons land vanavond en morgen sneeuw en/of ijzel voorspeld wordt. Gelukkig bij jullie in de OOST niet.

Gelukkig zijn alle feestdagen weer voorbij en kan het normale leven weer aanvangen.

Op naar de wintersport en over een maand de warmte op zoeken op de Canarische eilanden. Daar is het ook aangenaam met de temperatuur.

Zo houden we het wel vol komend jaar.

Het beste voor 2016 vanuit een regenachtig Nederland met 6 graden op de dag en 5,3 in de nacht.

• 02 Januari 2016 - 11:36

Hanny:

Leuk om jullie reisverhaal weer te lezen, geniet er maar van. Hier begint het gewone leven weer na alle feestdagen en het gaat wat kouder worden, zeggen ze :)
    De beste wensen voor 2016 en heel veel plezier en een dikke kus van Hanny & Wim

• 02 Januari 2016 - 14:40

Yvonne Nonnekes:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, houwen zo! Van uit een miezerig Nederland wens ik jullie een geweldig 2016, vol liefde geluk en gezondheid. Nog heel veel plezier daar! Liefs Yvonne

• 03 Januari 2016 - 11:44

Micha:

aus Essen alles Liebe und Gute für das Neue Jahr und weiterhin viel Glück unterwegs von den 4 aus dem Schnutenhaus!

• 03 Januari 2016 - 18:07

Halleh:

Lieve Jantine en Arie,

Heel veel plezier!
    Dikke knuffel
    Halleh

• 06 Januari 2016 - 18:42

Ben (van Brie):

Als jullie dit lezen zijn jullie alweer in het zuiden vermoed ik. Januari is 6 dagen oud en nog geen spoor van winter hier in West NL, in het Oosten schaatsen ze op straat, maar daar komt al gauw een einde aan en gaan we lekker verder naar het voorjaar ;-))
    Wat is het toch een heerlijk land dat Thailand en zo te lezen hebben Vera en Frank het ook goed en hangt Frank dus de clown uit. Gelukkig is het avontuur met de boot goed afgelopen... René en ik gaan ons verheugen op half oktober, dan mogen we ook weer. Met de fiets van Chang Mai via Laos naar het Oosten van Thailand. Wordt vast heel mooi. Maar nu eerst jullie nog...vier het en maak er wat moois van (ook verder in 2016) deze reis.
    LIefs van Ben en Brie ook natuurlijk. XXX

• 10 Januari 2016 - 08:52

Monica Van Der Zalm :

Heel erg veel plezier en lol deze reis.Heb deze link van guan en sylvia gekregen nu we niet kunnen wordfeuten.moge jullie heel veel mooie dingen zien liefs monica

Arie-Jantine

Wij reizen graag en liefst zoveel mogelijk. Met de rugzak of de camper. Dat doen we al heel lang en vinden dat de fijnste manier van reizen. Het brengt je in contact met mensen van het land en je maakt een hoop meer mee. Sinds deze reis is mijn partner ook gestopt met werken en hebben we lekker veel tijd. In de afgelopen jaren hebben we, buiten Europa, door Azie, Australie en Nieuw Zeeland en midden-Amerika gereisd. Onze volgende reis gaat vanaf begin december naar Thailand, Indonesie en mogelijk Cambodja. Met de camper reizen we graag naar Marokko, Griekenland en Turkije. Kortom we genieten met volle teugen en er zijn nog een aantal landen die op ons wensenlijstje staan. Bijvoorbeeld Suriname en Chili Peru. Dus, als we tijd van leven hebben dan is er nog een hoop te zien en te genieten.

Actief sinds 03 Nov. 2015