Nusa penida - Reisverslag uit Ban Suan Luang, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu Nusa penida - Reisverslag uit Ban Suan Luang, Thailand van Arie-Jantine Schagen -Los - WaarBenJij.nu

Nusa penida

Door: de pensionadoos

Blijf op de hoogte en volg Arie-Jantine

08 Februari 2016 | Thailand, Ban Suan Luang

We proberen het nog een keer. Wat een getob dat progamma. OK,als dat het. ergste is op reis dan heb je niks te klagen. We zitten nu op Nusa Penida, een eilandje voor de kust van Bali en sinds een jaar of 5 ook toegankelijk voor toeristen. Onze tijd in Amed was fijn, snorkelen fietsen en wandelen. Maar het hoogtepunt was het avondeten bij WARUNG LUCKY SARI, waar wij toch wel een van de lekkerste rijsttafels aller tijden hebben gegeten. En daarbij zo,n lieve familie. De snorkeltocht was ook een avontuur, de heenweg met de vlerkprauw ging prima. Het snorkelen rond een wrak ging ook goed, maar toen weer op het bootje. De arme schipper heeft staan sjorren om die Helen weer aan boord te krijgen. Zo,n kleine Indische man met zo,n grote hollandse vrouw. Daarna terug maar toen stormde het stevig. Dus een hele klus om weer aan wal te komen. Vanuit Amed vertrokken naar Tirta Gangga, het waterpaleis. Wij waren er 3 jaar geleden ook geweest, zelfde guesthouse, zelfde haren nog in doucheputje, kortom een beetje thuiskomen. Waterpaleis en omgeving zijn zeer de moeite waard. Bij het ontbijt bananenpancake, maar helaas geen bananen. Stel jevoor, op elke meter groeien bananenbomen. Maar "tidak ada" dat hebben we ff niet. Ja je bent wel in Indonesië. Wat een heerlijk land. Van daar met de taxi naar Padangbai. De prachtige tocht van zo,n 30 km. Maar wel Indische km, dus zo,n anderhalf uur. Padangbai is, sinds wij er 23 jaar geleden waren flink uitgebreid en dat merk je wel . We hadden via Agoda, een hotelwebsite een guesthouse gevonden, maar daar aangekomen bleken de kamers 2x duurder dan op de site. Viel niet over te praten. Dus verder zoeken en vlak bijde haven leuk onderkomen, leuke mensen en uitgebreid ontbijt. De volgende morgen met de boot naar Nusa Penida. Daar zijn we nu in een guesthouse,gerund door Oekrainers. Heel apart, zo ongastvrij hebben we nog niet meegemaakt. De ambiance is mooi, maar vraag niet om een glas want dan is er bonje. Het voert ver. Inclusief ontbijt, maar dat is betrekkelijk en aangezien we via de site hebben geboekt dus 10.000 irp goedkoper, dat is 70 cent moeten we genoegen nemen met wat we krijgen. Geef mij maar de Indische mensen. Maar verder top bier. Ik heb het warm en ga snorkelen. Groetjes voor ieder. Voor ons schiet het ook op, nog een paar weken en we zijn weer thuis.

• 08 Februari 2016 - 16:33

Anne :

Haha, avonturen volop! Ondanks de Oekraïners, de storm en de Indonesische kilometers klinkt het heerlijk. Geniet er nog maar goed van, hier regeert de herfst!
    Dikke kus van zus

• 08 Februari 2016 - 17:39

Marlou:

Hallo pensionados
    Heb weer smakelijk gelachen om jullie verhaal

• 10 Februari 2016 - 18:21

Brie:

We lezen het alweer, jullie tobben wat af....... Beginnen jullie er al genoeg van te krijgen en naar het natte, winderige Den Haag te verlangen? Ik durf het haast niet te vragen, maar wanneer kwamen jullie alweer terug? Nou, wij zien er wel naar uit jullie weer te zien. en je weet, Ben wil met aal liefde ophalen van Schiphol, als je het maar goed afspreekt.......;-) Nou lieverds, geniet er nog lekker van en tot gauw!! Xbrie

• 12 Februari 2016 - 19:08

Wim:

Heerliojk die avonturen van jullie.
    ij gaan morgen op pad naar Mijas tussen Marbella en Fuengirola. Zo'n 2400 km sturen maar toch ook wel weer leuk. De zon schijn daar er dat lokt me geweldig. Ca 5 weken passagieren.
    Hoop jullie weer veilig te huggen t.z.t.

• 15 Februari 2016 - 09:27

Yvonne Nonnekes:

Ben benieuwd of het nu dan lukt. Ook aan deze kant moeite met verzenden. Heerlijke verhalen weer. Wat hebben sagerijniche Oekraieners nou daar te zoeken. Geniet ze de laatste weken. Liefs Yvonne

Arie-Jantine

Wij reizen graag en liefst zoveel mogelijk. Met de rugzak of de camper. Dat doen we al heel lang en vinden dat de fijnste manier van reizen. Het brengt je in contact met mensen van het land en je maakt een hoop meer mee. Sinds deze reis is mijn partner ook gestopt met werken en hebben we lekker veel tijd. In de afgelopen jaren hebben we, buiten Europa, door Azie, Australie en Nieuw Zeeland en midden-Amerika gereisd. Onze volgende reis gaat vanaf begin december naar Thailand, Indonesie en mogelijk Cambodja. Met de camper reizen we graag naar Marokko, Griekenland en Turkije. Kortom we genieten met volle teugen en er zijn nog een aantal landen die op ons wensenlijstje staan. Bijvoorbeeld Suriname en Chili Peru. Dus, als we tijd van leven hebben dan is er nog een hoop te zien en te genieten.

Actief sinds 03 Nov. 2015